CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
Welcome to KhAIriL FaHMi iDRis a.k.a jeFFwArRioR bLOg...peperiksaan final dah hampir....sesiapa yang melawat blog saya, tlg doakan kejayaan saya yer.....

Monday, August 25, 2008

FaKTa SemASa PeRiSYtiHAraN MerDEkA....










Bulan Sambutan Kemerdekaan....
Kini tibalah bulan kemerdekaan bagi negara kita yang tercinta. setiap daripada kita haruslah menyayangi negara kita sendiri. Kita semua harus bersyukur kerana kita masih dapat hidup dengan aman dan sejahtera. Janganlah kita mencemarkan nama negara kita. Ingatlah perjuangan datuk dan nenek kita dahulu. mereka bergadai nyawa untuk memastikan kita semua dapat hidup selesa dan harmoni. MERDEKA! MERDEKA!!!MERDEKA!!!
Di sini terdapat satu fakta menarik yang ingin saya kongsikan bersama anda semua. Mungkin anda semua tidak perasan atau mungkin anda semua tidak ambil tahu tetapi saya rasa bertanggungjawab untuk berkongsi maklumat ini dengan anda semua sempena bulan kemerdekaan kita ini. cuba anda lihat gambar di atas, yang kiri sekali Tunku Abdul Rahman di dalam kereta sambil melaungkan kemerdekaan. gambar ini sewaktu pemulangan Tunku dari London dan laungan ini di Melaka. Gambar kanan pula sewaktu Tunku melaungkan Kemerdekaan Secara besar-besaran di Kuala Lumpur. Cuba anda semua perhatikan, gambar di Melaka Tunku melaungkan kemerdekaan, tangannya di genggam tetapi, di Kuala Lumpur, Tunku melaungkan kemerdekaan, tangannya di buka.... Apakah maksud perbuatan tersebut???? Mesti anda semua tidak tahu bukan??? Ini kerana di Meleka, kemerdekaan belum lagi sah menjadi milik negara kita. Walaupun mendapat persetujuan dari British, tapi kita masih lagi belum freedom sepenuhnya. British boleh mengambil semula kemerdekaan kita sesuka hati mereka. Itulah sebabnya Tunku menggenggam tangannya. Di Kuala Lumpur pula, Tunku tidak menggenggam tangannya bermaksud kita sudah comfirm merdeka kerana disaksikan oleh pegawai-pegawai british. Barulah Tunku yakin yang kita sudah bebas merdeka. Inilah fakta yang tidak ramai tahu dan tidak ambil peduli terutama golongan remaja. Jadi, hargailah kemerdekaan yang kita miliki.

2 comments:

hareez_kemal said...

askm...wow!!menarik...keep it up...

MAIZURAH said...

cantik blog ko..